Wat is media inkoop?

Een goede strategie voor media inkoop is per definitie inkopen van media bij relevante media-exploitanten. Maar dat is het korte antwoord, want online kan je de hele wereld bereiken, maar hoe weet je waar je het meest effectief bent met je geld? Dat betekent dat je media effectief en goedkoop moet inkopen.

Nederlandse media inkopen

Je kan media immers maar één keer inkopen en de keuze aan Nederlandse media is enorm. Bij aanvang van de samenwerking brengt One Media samen met je account manager de ambities en doelgroep scherp in beeld. In combinatie met een jarenlange ervaring en specialistische kennis van media van de vele beschikbare media kanalen, weet het mediabureau de juiste keuzes te maken wat betreft media inkoop.

Media inkoop voorbeeld

Een inkoop voorbeeld. Display Advertising is niet meer weg te denken bij het inkopen van media. Door slim en op de juiste momenten retargeting in te zetten, helpt een media campagne jouw conversie direct te verhogen. In het dienstenaanbod zijn bovendien alle relevante social media inkoop mogelijkheden vertegenwoordigd.

Facebook, Youtube en Tiktok

Denk aan het inkopen van media bereik op Facebook, LinkedIN, Instagram, Snapchat, Pinterest, Twitter, Youtube en zelfs Tiktok wordt steeds vaker ingekocht door klanten. Het media bureau kan je verder uitstekend begeleiden bij de juiste Google Adwords strategie en andere zoekmachines zoals Bing, ook als het gaat om organisch bereik.

Wil je ook media gaan inkopen?

Kortom, wanneer je media voordelig wilt inkopen zijn er vele manieren. Er moet alleen even goed gekeken worden welke media ook relevant bereik toevoegd. Pas dan heeft het echt zin om de media daadwerkelijk te gaan inkopen voor een prijs die je wilt en kunt betalen. Want de hele dag reclame op televisie is natuurlijk mooi, als het te duur is om in te kopen heeft het geen zin.